Behåll smidigheten

Att motion och träning är avhörande för hälsan hörs ju alltmer just nu. Det har ett nära samband. Det är ju inte särskilt konstigt med det. Den som håller igång, får igång blodcirkulationen. Kommer blodcirkulationen igång, strömmar det blod ut till alla delar i kroppen och en hel del smärta som annars hade ackumulerats i våra muskler hindras. Musklerna blir mjukare när vi rör på dem. Stela muskler ger upphov till smärta. Att behålla mjukheten hos musklerna är alltså väldigt viktigt för hälsan. Lungorna får i sig syre när vi är ute och går, eller springer. Hjärtat pumpar och fettet minskar. Inte så konstigt att vi är mer hälsosamma när vi rör på oss alltså.

Så här ska du tänka om träning

Här kommer några bra tips att tänka på som kommer från bloggen www.fettförbrännings.biz.

  • Vilken träning är inte avgörande. Det som är viktigt är att skapa ett kaloriunderskott. Träna det som du gillar och som passar din kropp.
  • Styrketräning är ett bra komplement som ger dig mer muskler.
  • Din kost bör vara proteinrik. Några bra sådana matprodukter är tonfisk, kyckling, lax, torsk, makrill, bönor, havregryn, ägg och mörkt fullkornsbröd.
  • Kosten är viktigast vid fettförbränning. Tänk över vad du stoppar i munnen och försök att undvika småätande.
  • 6 nov 2017